Monday, September 30, 2019

BBM3910Satu2019: SUATU KETIKA

Assalammualaikum...  Semua sihat? :) 

Hari ini saya akan berkongsi cerita berkenaan keluarga saya. Jika disebutkan hal keluarga, semua orang memiliki keluarga yang bezanya masih ada atau tidak di dunia ini. Keluarga saya kecil dan hanya terdiri daripada emak, ayah dan saya bersama tiga orang lagi kakak. Emak saya berumur sama seperti tahun Malaysia mencapai kemerdekaan iaitu 62 tahun. Manakala, ayah saya pula sudah berumur 64 tahun. Tapi itu merupakan umurnya semasa meninggal dunia pada tahun 2018. Jika masih hidup tahun ini dia akan berumur 65 tahun. Ayah meninggal dunia kerana kanser paru-paru. Manakala, kakak sulong saya bernama Roshanina binti Mat Idrus dan berusia 34 tahun. Dia sudah berkahwin dan memilik sepasang cahaya mata yang bernama Nur Hairina Qaisara dan Mohd Irfan Raffiqi. Kedua-duanya amat nakal dan memeningkan kepada sesiapa yang dekat dengan mereka. Kakak kedua saya pula bernama Roshanini binti Mat Idrus. Dia sudah berusia 32 tahun tetapi masih belum berkahwin. Mungkin masih menunggu jodohnya membesar. hahaha. Kakak ketiga saya berusia 26 tahun dan sudah berkahwin serta memiliki seorang anak yang bernama Mohd Rayyan Anaqi. Anaqi merupakan anak buah yang agak patuh jika dibanding dengan dua orang lagi. Selain itu, saya juga agak rapat dengan kedua-dua abang ipar kerana sudah berkenalan agak lama dan sering menemani mereka semasa 'dating'. 

Seperti yang saya ceritakan di atas, keluarga saya tidak ramai dan jika melibatkan saudara-saudara yang lain, kami tidak berapa rapat kerana saya dan keluarga dahulunya tinggal di Perak sedangkan mereka di Selangor. Namun demikian, kami masih melawat satu sama lain semasa hari raya dan kenduri kendara. Meskipun, keluarga saya kecil tetapi saya suka kerana bagi saya ramai-ramai hanya memeningkan kepala dan mendatangkan pelbagai isu. Hahhaha. Tetapi yang paling penting, saya amat menyayangi mereka semua dan berharap agar mereka semua sentiasa sihat dan dipanjangkan umur. Kalau boleh saya nak emak saya hidup lebih lama daripada Queen Elizabeth. Aminnnnnnnnn Ya Rabbal Alaminnnnn......

Sekian sahaja cerita saya berkenaan keluarga saya. Harap semua sudi membacanya ~~~ byebye :) 


Inilah gambar saya dan keluarga~~Abang-abang ipar tak ada sebab kena tangkap gambar.


1 comment: