Monday, September 16, 2019

BBM3410Satu2019: DIRI

Assalammualaikum, 
Nama saya adalah Roshaniza binti Mat Idrus. Saya berasal dari Semenyih, Selangor dan berumur 23 tahun. 

Sekarang ini saya masih menuntut di Universiti Putra Malaysia dalam bidang Bahasa dan Linguistik Melayu. Tahun ini merupakan tahun terakhir saya sebagai pelajar universiti dan perkara ini amat mendukacitakan saya. 

Antara hobi saya semenjak dahulu adalah membaca manga (komik Jepun) dan melihat animasi Jepun.Pelbagai genre animasi Jepun telah saya tontoni. Saya juga suka menterjemahkan manga tersebut ke dalam bahasa Melayu. Hal ini demikian kerana kebanyakan manga yang saya bacai adalah dalam bahasa Inggeris. Saya ingin menggunakan kelebihan saya dalam mempelajari bidang Bahasa dan Linguistik Melayu untuk menterjemah hobi saya.

Saya juga suka melukis watak-watak dalam animasi Jepun tersebut dan memuat naik lukisan tersebut di laman sosial. Akhir sekali, saya juga berharap ruangan blog ini boleh dimanfaatkan dalam mengembangkan dan menyebarkan bahasa yang benar.


Terima Kasih kerana membaca. Harap biodata diri saya ini tidak menghambarkan hari-hari anda. 


No comments:

Post a Comment